Utställnings kritiker ifrån Mariefred 2007 !!

Ja nu har vi kommit hem ifrån denna underbart roliga helg, så mycket fina hundar och trevliga människor på en o samma gång..:)
Vi har ställt Selma, Ebba, Aaron och Alma i helgen. Med en stenhård konkurrans....ca 300 whippar anmälda per dag.
Selma fick en 1a med kritik som jag måste ( som vanligt ) få hjälp med.. Måste snart lägga in en klagan på, hur svårt det är att tyda vad som skrivs på kritiklapparna. Jag har full förståelse för att tiden är knapp.....men.

Selmas Kritik : Nice head, Good legs and feet. Good spring of rib...Enough  lenght of ( här kommer de...loin ?? )..Well muscled ( igen..kind ?? guarter.) Moved well fore and alf.


Ebbas   Kritik: Feminine head with dark eye. Good bone and feet. Good depth of brisket. Enough length of  ( loin..?? ). Would like a little more second thigt, Moved well whit drive. 1 a.


Aarons  Kritik: Nice size, long neck, well developed chest. A little upright in movement. 1a, 3 i KK....Aaron blev tredje bästa hane i Junioklassen..utav 14 st.


Almas   Kritik: 11 months, nice make and shape, nice head, neck, good forefront. Moves square in front, tends to fall away whwn standing behind. Moves very well. 1a. ( Söndagens resultat.)

Sen måste jag då också berätta att på Lördagens Whippet utställning blev Alma 6a utav 34 junior tikar.

Av någon anledning så kom aldrig kameran fram hmmm beror nog helt och hållet på min glömska. Men jag hoppas få tag på några bilder...som blev tagna av andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback