Här kommer jag att nu lägga in flera bilder...har inte än namngett valparna !!

Här kommer jag att nu lägga in flera bilder...har inte än namngett valparna !!

Så här söt är den mörka tiken, hon är mörkast i gänget......och matfrisk som bara den. Hon vägde 282 gr vid sin födsel.
Det blev en tuff förlossning på slutet för Selma....efter att ha fått valp nr 9...så såg vi rätt snabbt att en till valp fanns...15.12 föddes valp 9.
Sen hade hon krystvärkar av och till hela natten....jag hade telefon kontakt med veterinär, som sa att jag skulle komma med henne om det inte hände något. Men jag gick in och kände att det var en valp på väg ut, som låg högt och jag fick inte tag i den. Så vi stökade och donande under nattens gång, och till sist kom den sista valpen ut....som då var död. Då var kl 6.30....
Så Selma har alltså jobbat på i många många timmar. Men nu mår hon och valparna bra.
Och svårt har man att slita blicken ifrån dom...så söt som dom är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback